Änggårdens Yrkesskolor
StartSkolanMitt minneSkrifterLänkar

På den här sidan skall vi försöka samla lite inskickade små berättelser.

ett litet minne från en vanlig dag, en resa eller annat.

Hjälp oss med att skicka in ditt minne/minnen från tiden på Änggården

insänt av Inger Sandell 2006-05-22

Ett litet minne från vår skolresa till Holland, jag tror det var 1970. Vi flög med ett Norskt propellerplan från Torslanda och det tog över två timmar att komma fram.

Väl framme i Holland bodde vi  på en skola nära Haag, om inte jag minns fel. Vet inte om någon har kort från denna resa skulle vara roligt att få se, mina finns med i Albumet redan

Det var ju inte bara elever från vår skola utan även från andra handikappsskolor i Sverige som var med. Ann-Mari Höög o hennes bror var de enda som jag kommer ihåg.

Mitt värsta minne från denna skolresa till  Holland är när  Åke, Ann-Marie och jag samt ett par till hade varit ute tagit några öl. Väl hemma skulle vi in i hissen, den var trång och otäck och det bar sig inte bättre än att Åke kom åt stoppknappen så vi stannade mellan två våningar. Kan ni gissa vem som väckte hela huset?  Jo jag!  Jag skrek som en dåre. Inte kul.

fick ett till av Inger om samma resa

Åke o jag tog bussen från skolan vi bodde på skulle gå på bio. Först var det ju svårt att hitta i stan och inte en enda Holländare ville prata engelska. Men hittade bion i alla fall till slut. Köpte dricka o popcorn satte oss till rätta för en mysig bio kväll. Jo visst!! var det mysigt, felet var ju att vi inte förstod ju inte ett enda ord de sa. Den var dubbad på holländska. Kul va.

StartSkolanMitt minneSkrifterLänkar